Du er her

6 gode råd til din messestand på Job- og uddannelsesmesse

Skal du og dine kolleger deltage på årets Job- og uddannelsesmesse?

Her får du 6 gode råd til din messestand på Jobmesse Ringsted

Skal du og dine kolleger ud og møde potentielle nye medarbejdere på årets Jobmesse Ringsted?

Vi har samlet seks af vores bedste råd til, hvordan du får styr på standen, inden I står ansigt til ansigt med håbefulde og velforberedte “hvorfor skal jeg så lige vælge jer”- kandidater.

6 gode råd til din messestand

  • 1. Stil de rigtige spørgsmål

    Hvorfor deltager vi på Jobmesse Ringsted? Hvad er succeskriterierne for vores deltagelse? Hvem vil vi have i tale? Hvad vil vi gerne have dem til at tænke, føle og gøre både før, under og efter messen? Hvilke krav er der til standens størrelse og mobilitet? Hvilke budskaber og andre kommunikationskanaler, skal standen spille sammen med?
     

  • 2. Træd frem fra mængden

    På Jobmesse Ringsted kæmper I en hård kamp om de besøgendes gunst. Sørg derfor for, at I har et ‘és i ærmet’, der får jer til at stå ud fra mængden. Overrask fx med et flot eller stemningsfuldt visuelt udtryk, en spændende duft eller noget helt skørt og uforudsigeligt. Hold dog for øje, at jeres és både er relevant for målgruppen og matcher jeres overordnede profil som virksomhed.

  • 3. Gør det let at indgå i dialog

    Gør det ufarligt og uforpligtende at indgå i dialog med jer. Det kan være i form af en udfordrende konkurrence, en skør gimmick eller en smagsprøve på jeres produkt. For kandidaterne kan det være rart, hvis de har noget at ’gemme’ sig bag ved, når de træder ind på jeres messestand. Det kan fx være en stander med postkort, detaljer på væggene eller noget andet, som de kan engagere sig med, hvis de ikke er klar til at gå i dialog med jer fra start.

  • 4. Lad andre dele dit budskab

    Hvis du kan få dine besøgende på messestanden til at dele dit gode budskab, er du rigtig godt på vej! Sørg for at skabe en fortælling, som er let at fortælle videre. Det kan du fx gøre ved at give dine besøgende en fysisk gimmick, der overrasker eller fremkalder “sådan en vil jeg altså også ha'” reaktioner hos andre besøgende.

  • 5. Få skabt og samlet leads

    I deltager på Jobmesse Ringsted for at komme i kontakt med potentielle nye medarbejdere. Med deres kontaktdata og tilladelse til, at I må kontakte dem efter messen, skaber og udbygger I jeres rekrutteringspipeline. Gør det gerne på en elegant måde, der giver en god portion “what’s in it for me” for kandidaterne.

  • 6. Giv de besøgende en reminder

    Lykkes det ikke at få den besøgendes kontaktoplysninger, er det næstbedste, at han eller hun bliver mindet om dig og din virksomhed, når de kommer hjem fra messen. Dit visitkort er naturligvis selvskrevet i den sammenhæng. Men hvad med at give den besøgende noget, som han eller hun faktisk bruger hver dag? På den måde bliver dine besøgende ved med at huske dig. Det vigtigste er, at reminderen kan knytte an til din virksomhed – om det er en kuglepen, noget så old-school som en kalender eller en iPhone-holder, et sadel-overtræk til cyklen, en stress-bold eller en æske kontor-pebermyntepastiller er mindre vigtigt. Vær opfindsom og tænk i reel nytteværdi og relevans for din målgruppe.

Sidst opdateret

06.12.2017